ŞCOALA GIMNAZIALĂ „Mihai Viteazul” PUCIOASA

consolidează prietenia FRANCO-ROMÂNĂ

 

În cadrul Proiectului de Parteneriat Şcolar Bilateral Comenius-13 PBL-52-DB-RO-FR, Europe et traditions: “Valeurs fondamentales et culturelles de l’Homme”, 2013-2015 în valoare de 24 000 euro, în perioada 06-19 aprilie 2014, a avut loc mobilitatea elevilor şi profesorilor români în Franţa.

 

Şcoala parteneră, College Francoise Sagan din Bornel, Franţa, a pregătit pentru noi un program dens şi interesant, plin de surprize, pentru a putea descoperi tradiţiile, obiceiurile, modul de viaţă al poporului francez, dar şi cutumele şcolii.

Această prezentare necesită JavaScript.

Anterior mobităţii, elevii noştri au derulat activităţi în cadrul proiectului, sub îndrumarea profesorilor din echipa de proiect: prof. Diaconescu Grigore – coordonator proiect, director prof. Grosu Gabriel-Mihai, director adj. prof. înv. primar Pincovici Alina-Ivona, prof. Ion Sorin, prof. Iacob Elena, prof. Zamfir Aurora, prof. Teotoc Loredana, prof. Vintilă Georgiana, prof. Tufeanu Cornelia, prof. Parnia Ovidiu. Printre aceste activităţi s-au numărat:campania „Să ne cunoaştem partenerii” – colectarea de informații despre diferite obiceiuri și tradiții ale şcolilor participante, concurs logo proiect, desemnarea logo-ului câştigător, crearea unui blog comun pentru proiect http://traditionsbilateral.wordpress.com, elaborarea şi editarea calendarului 2014 în format electronic (cu imagini reprezentând tradiţiile populare), acţiune umanitară: colectare de jucării şi oferirea de cadouri de Crăciun pentru copiii cu dizabilități și nevoi speciale, realizarea unei vizite tematice, de fotografiere a costumelor populare, elaborarea şi editarea în format digital a albumului de fotografii cu costume populare tradiţionale din regiune.

 Toate aceste activităţi au asigurat legătura cu partenerii, care ne-au primit cu ospitalitate şi bucurie. La mobilitate au participat 23 de elevi, selectaţi dintre cei 50 implicaţi în proiect, însoţiţi de patru cadre didactice: prof. Diaconescu Grigore – coordonator proiect, responsabil de echipă, director prof. Grosu Gabriel-Mihai, director adj. prof. înv. primar Pincovici Alina-Ivona, prof. Iacob Elena.

Primirea la colegiu a fost foarte călduroasă: profesori, elevi, părinţi ne-au întâmpinat cu drag. Peste tot erau ornamente în culorile celor două ţări, iar în holul colegiului ne aşteptau numele tuturor elevilor noştri scrise artistic pe afişe mari, de către corespondenţii francezi. În hol elevii francezi au organizat o expoziţie în care au prezentat locuri din România, mâncăruri tradiţonale, personalităţi, sistemul de învăţământ comparativ. Pe monitor erau afişate mesaje de bun venit.

După întâlnirea cu primarul oraşului Bornel şi cu cei şase viceprimari, doamna director Patricia Lucigny, doamna director adjunct Isabelle Deboffle şi profesorii implicaţi în proiect d-na Morgane Calonne, d-na Laure Treille şi d-na Maia Saint-Paul, ne-au prezentat programul celor două saptămâni de mobilitate.

Pentru început elevii au fost repartizaţi alături de corespondenţii lor la clase, pentru a participa la orele de curs. Elevii români s-au integrat foarte bine în viaţa şcolară şi au fost apreciaţi de profesorii francezi la toate materiile. Nu mai prejos au fost şi activităţile sportive- rugby-tag, când echipe din cele două ţări s-au “înfruntat” de plăcere şi din prietenie.

Seara franco-română a fost o reuşită, mai ales pentru că decorurile au fost create împreună de către elevi şi profesori: drapelele celor două ţări aşezate în diferite moduri, cuvinte uzuale scrise în cele două limbi şi decorate cu drag de elevi, numele oreşelor noastre scrise în direrite moduri. Masa aşezată în culorile ţării noastre a fost o surpriză foarte plăcută pentru noi. Elevii s-au simţit bine împreună şi s-au legat prietenii care vor dura peste ani.

Alte activităţi desfăşurate în cele două saptămâni de mobilitate ne-au făcut cunoscute tradiţiile şi istoria Franţei, prin vizitatea unor obiective specifice: Parcul Marquenterre, parte a estuarului fluviului Somme, habitat natural care cuprinde mai mult de 300 de specii de păsări, Muzeul Păsărilor, St. Valery sur Somme (poarta de vărsare a râului Somme în Marea Mânecii) Versailles ( palatul şi grădinile regale, precum şi domeniul reginei Maria-Antoaneta), Luvru (un periplu printre opere de artă inestimabile ca Gioconda şi Afrodita), oraşul Amiens (catedrala, casa în care a locuit Jules Verne, canalele formate în estuarul fluviului Somme), dar şi vizionarea unei piese de teatru avangardistă, “ Fanfare Fragile”.

Parisul ne-a încântat cu monumentele sale şi prin îmbinarea perfectă a tradiţionalului cu modernul, a vechiului cu noul: Sacre-Coeur care se înalţă către cer precum un vis alb, nesfârşit, Tour Eiffel mai înalt decât ne-am fi imaginat, Arcul de Triumf, ca un arc peste timp, Notre Dame, mândră şi grandioasă.

Să nu uităm nici personajele animate Asterix şi Obelix, pe care le-am cunoscut îndeaproape în Parcul Asterix, într-o zi de duminică, în care am colindat prin satul tradiţional francez construit artistic printre nenumăratele oferte de distracţie.

Toate aceste activităţi desfăşurate în cadrul proiectului au constituit subiectul produsului final al vizitei: expoziţie realizată în colaborare de către elevi, prin descrierea activităţilor în afişe scrise în română şi franceză, susţinute de fotografii relevante.

Bilanţul mobilităţii a fost realizat de către cei 5 profesori francezi şi 4 profesori români, printr-o discuţie constructivă, care s-a încheiat cu concluzia că întreaga perioadă a fost o reuşită pentru toţi, pe toate planurile, întâlnirea fiind considerată ca bază pentru o lungă colaborare viitoare.

Ca şcoală coordonatoare considerăm că activităţile desfăşurate în cadrul mobilităţii au avut un impact deosebit asupra tuturor participanţilor, rezultatele fiind vizibile imediat: îmbunătăţirea comunicării în limba franceză şi în limba engleză, cunoaşterea istoriei şi tradiţiilor poporului francez şi valorificarea acestor informaţii în diverse produse (articole, afişe, jurnale), familiarizarea cu sistemul de învăţământ al ţării partenere, prieteniile care s-au înfiripat, nu numai între elevi, ci şi între profesori şi între părinţi. Toate acestea au consolidat tema proiectului, care urmăreşte promovarea tradiţiilor şi culturii celor două ţări în Europa.

Prin prezenţa noastră în Franţa ne-am arătat valoarea ca români, elevii noştri fiind apreciaţi pentru buna pregătire de care au dat dovadă la toate materiile, pentru utilizarea corectă a limbii franceze şi a limbii engleze, pentru deschidere, implicare, seriozitate şi sete de cunoaştere. Beneficiile aduse de acest proiect sunt utile inclusiv pe termen lung, şcoala beneficiind de o deschidere semnificativă spre Europa, prin recunoaşterea valorilor fundamentale ale poporului român în general şi ale Şcolii Gimnaziale “Mihai Viteazul” în special, obiectivele proiectului fiind îndeplinite.

Echipa de organizare a mobilităţii:

    -director prof. Grosu Gabriel-Mihai

     -director adj. prof. înv. primar Pincovici Alina-Ivona

     -prof. Iacob Elena

      –prof. Diaconescu Grigore – coordonator proiect, responsabil de echipă

Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene.

Această publicaţie reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.

Lasă un comentariu