Lectura operelor literare, ca mijloc de instrucţie şi educaţie, are o importanţă deosebitã în pregãtirea tinerilor la intrarea în viaţă, în alegerea profesiei şi a modelului de urmat. Întrucât lectura este „un eveniment al cunoaşterii”, studiul cãrţilor de către elevi impune organizarea, îndrumarea şi supravegherea de către profesori, întocmirea listelor bibliografice, controlul cititului, al lecturii, folosirea acesteia etc.

Multi profesori, însã, se confruntã cu o realitate care adeseori îi descumpăneşte: elevii lor nu citesc, nu valorizează lectura, într-un cuvânt nu se simt motivaţi pentru acest efort intelectual. De aceea , m-am gândit să atrag elevii mei prin promovarea în cadrul orelor de lectura a unor metode noi, atractive , care să le capteze interesul şi să le stârnească dragostea pentru lectură. Am încurajat elevii să citescă ceea ce le place şi apoi am valorificat ceea ce au citit în cadrul orelor de lectură prin folosirea unor metode ca : Jurnlul dublu, Metoda cadranului, Metoda ciorchinelui, Harta conceptuală. De asemenea, am încercat să îi fac pe elevi să  lege lecturile citite cu realitatea, cu experienţele lor de viaţă, i-am încurajat să îşi exprime opinia şi sentimentele pe care le-au trăit când au citit.  Sunt fericită că elevilor mei le place să citească şi că am reuşit să le inoculez acest „microb”- să citescă– , într-o lume în care calculatorul este principala pasiune a copiilor.

Vă prezint câteva imagini din caietele de lectură ale elevilor din clasa a II-a C :

Comments on: "Cum atragem elevii să citescă?- prof. înv. primar Toboşaru Laura" (3)

  1. Metodele variate aplicate de doamna invatatoare au alungat monotonia orelor de lectura , elevii avand posibilitatea sa-si puna in valoare creativitatea si imaginatia . Scopul a fost atins , lectura devenind astfel o placere .

  2. Eu sunt eleva la Scoala Nr1 Mihai Viteazul si imi plac mult pozele.

  3. O felicit pe doamna invatatoare ca a pus pozele noastre din clasa pe adresa scolii!O iubim pe doamna foarte mult!

Lasă un răspuns

Nor etichete

